Leczenie niepłodności

Znajdujemy przyczyny niepłodności i wprowadzamy skuteczne leczenie. Gdy nie da się wyeliminować przeszkód, oferujemy wsparcie w zakresie wspomaganego zajścia w ciążę.

Leczenie niepłodności Artemida Olsztyn Białystok
Wybierz kategorię

Sprawdź jak możemy Ci pomóc

Wybierz kliknikę

OlsztynBiałystok

Sprawdź jak możemy Ci pomóc

Wybierz kliknikę

OlsztynBiałystok

Leczenie niepłodności

Leczenie niepłodności jest uzależnione od przyczyny, która ją powoduje. Stąd konieczna wcześniejsza diagnostyka u obojga partnerów.

W części przypadków problem z niepłodnością wynika z zaburzeń zlokalizowanych w innych częściach ciała (problemy z tarczycą, otyłość, niehigieniczny tryb życia). W takich przypadkach unormowanie sytuacji — najczęściej leczenie farmakologiczne, zdrowa dieta i więcej ruchu — jest wystarczające i para zachodzi w ciążę w sposób naturalny.

Kiedy jednak badania wskazują na przyczyny, których nie da się wyeliminować, klinika Artemida oferuje swoim pacjentom wsparcie w zakresie wspomaganego zajścia w ciążę.

• Stymulację i monitorowanie owulacji — pod kontrolą lekarzy podawane są preparaty hormonalne, mające na celu doprowadzenie do powstania kilku dojrzałych komórek jajowych, które będą mogły być wykorzystane w zabiegu sztucznego zapłodnienia (in vitro).
      • Zabiegi inseminacji domacicznej – to podanie w odpowiedniej fazie cyklu nasienia bezpośrednio do macicy, co zwiększa szansę na zapłodnienie. Metodę wspomaga się hormonalnie, dla lepszej skuteczności (utrzymanie ciąży).
      • Zapłodnienie in vitro – to zabieg, kiedy do zapłodnienia dochodzi poza organizmem matki i dopiero taki zarodek jest wszczepiany do macicy.
      • Zabieg minihisteroskopii i scratching – polega na celowym uszkodzeniu fragmentu błony śluzowej macicy, jeśli dwie próby in vitro zakończyły się niepowodzeniem. ”Zadrapanie” wykonuje się w cyklu poprzedzającym transfer, aby wywołać reakcję zapalną, która zwiększa szansę na zagnieżdżenie się wszczepionego zarodka w macicy.

Dla par, które nie mają szans na uzyskanie własnych komórek jajowych lub plemników, klinika Artemida prowadzi bank nasienia oraz bank komórek jajowych.

Pomagamy również w zachowaniu płodności osobom, które muszą poddać się terapii onkologicznej. Chemioterapia i radioterapia mogą ją bowiem istotnie upośledzić lub wręcz zniszczyć. Dotyczy to zarówno kobiet (uszkodzenie jajników), jak i mężczyzn (zaburzenia produkcji plemników).